سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
▂ ▃ ▅ ▆ موبایل کد ▆ ▅ ▃
 
 
[ و ابن جریر طبرى در تاریخ خود از عبد الرحمن پسر ابى لیلى فقیه روایت کرده است ، و عبد الرحمن از آنان بود که با پسر اشعث براى جنگ با حجاج برون شد . عبد الرحمن در جمله سخنان خود در برانگیختن مردم به جهاد گفت : روزى که با مردم شام دیدار کردیم ، شنیدم على ( ع ) مى‏فرمود : ] اى مؤمنان آن که بیند ستمى مى‏رانند یا مردم را به منکرى مى‏خوانند و او به دل خود آن را نپسندد ، سالم مانده و گناه نورزیده ، و آن که آن را به زبان انکار کرد ، مزد یافت و از آن که به دل انکار کرد برتر است ، و آن که با شمشیر به انکار برخاست تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او کسى است که راه رستگارى را یافت و بر آن ایستاد ، و نور یقین در دلش تافت . [نهج البلاغه] 
»» رسانه‌های جدید؛ ظرفیت‌های جدید

رسانه‌های جدید؛ ظرفیت‌های جدید


 در دو دهه اخیر، وسایل و ابزارآلات ارتباطی، متأثر از تغییرات سریع تکنولوژیکی، متنوع‌تر و پرتعدادتر شده‌اند. اگر در دهه 60 اجاره 24 ساعته ویدئو آنهم به شکل قاچاق، یک شب خاطره‌انگیز را برای درصدی از خانواده‌ها و بویژه جوانان رقم می‌زد، امروز انواع وسایل الکترونیکی از ماهواره و شبکه‌های مختلف آن گرفته تا اینترنت و رایانه‌ها قادر خواهند بود به نیازهای صوتی و تصویری آن بخشی از مردم که به هر دلیلی برنامه‌های رسانه‌های رسمی را دنبال نمی‌کنند، پاسخ دهند؛ نیازی که برآورده کردنش از راه‌های قانونی میسر نیست. یعنی طبق قوانین موجود فقط اقشار معدود و محدودی می‌توانند با کسب مجوزهای لازم بر بام خانه یا محل کار خود دیش ماهواره نصب کنند یا به لحاظ قانونی هیچ‌کس حق استفاده از فیلترشکن برای ورود به سایت‌هایی که به هر دلیلی فیلتر شد‌ه‌اند، را ندارد. اما واقعیت چیست؟

پشت بام‌ها گویای واقعیت ماهواره و جستجوی فیلتر شکن در اینترنت گویای تلاش برای دست یافتن به جدیدترین نسخه‌های فیلترشکن توسط بخشی از کاربران است. پیشنهاد نگارنده به هیچ وجه آزادسازی مطلق ماهواره یا حذف فیلترینگ از سایت‌های فیلتر شده (بویژه سایت‌های مستهجن که بدون تردید باید دسترسی به آنها ممکن نباشد) نیست. رسانه‌های جدید یک ظرفیت فوق‌العاده محسوب می‌شوند؛ ظرفیتی برای دریافت، تولید و توزیع انبوه اطلاعات و محتوا. با روش‌هایی که اصطلاحاً «دور زدن» تلقی می‌شوند، لزوماً از دسترسی به اطلاعات و محتوایی که بر ضد سیاست‌ها و هنجارهای مورد پذیرش قوانین رسمی کشور تولید می‌شود، محروم نمی‌شویم اما از قریب صد درصد ظرفیتی که برای تولید محتوای مورد نظرمان وجود دارد، محروم می‌شویم. به تجارب دوران ممنوعیت ویدئو و سپس آزادسازی آن رجوع کنیم.

حالا شاهد هستیم شبکه ویدئویی بخشی از نیازهای فرهنگی و هنری را پاسخ می‌دهد و هنرمندانمان مختص این شبکه فیلم و سریال و نمایش تولید می‌کنند. شاید بشود چاره‌ای اندیشید.

*دبیر ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» جهانی هوشمندتر

جهانی هوشمندتر


همه چیز دارد تغییر می‌کند و حتی با هم ادغام می‌شود. این اتفاق در واقع محصول دنیای مدرن امروز است که در آن دنیای واقعی با دنیای دیجیتال در حال نزدیک و همگرا شدن هستند تا به این ترتیب میزان بهره‌وری افزایش پیدا کرده و البته مجموعه‌ای از فرصت‌های جدید پیش روی افراد قرار بگیرد.

اما هر کدام از این دنیاها چه چیزی را برای مردم منعکس می‌کنند؟ دنیای واقعی معمولا از نظر ما این است که می‌توانیم همه چیز را در آن حس کنیم، در حالی که در دنیای دیجیتال همه چیز به صورت مجموعه‌ای از اطلاعات در قالب نرم‌افزارها قرار گرفته و به شکل خودکار عمل می‌کنند. حالا در این دنیای ترکیبی اگر در دنیای واقعی دمای هوا با باز ماندن در اتاق کاهش پیدا کرده و سرد شود، در دنیای دیجیتالی و به کمک محصولات آن دمای هوا به صورت خودکار افزایش پیدا کرده و گرم می‌شود.

«دیوید گلرنتر» یک پروفسور علوم کامپیوتری که در این مورد کتاب «دنیای آیینه‌ها» را نوشته، در این مورد گفته است: «شما به صفحه نمایشگر کامپیوترتان نگاه می‌کنید و می‌توانید واقعیت را ببینید. شهری که در آن زندگی می‌کنید، مدرسه و محل کارتان را به صورت تصویری واضح و باکیفیت می‌بینید؛ انتزاعی اما قابل تشخیص.»

این گفته‌های قدیمی‌در حقیقت پیش‌بینی از دنیای هوشمند امروز است؛ دنیایی که هر روز با استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند دوربین‌های سبک دیجیتال، حسگرهای قوی، استانداردهای ارتباطی و مخابراتی و البته شبکه‌های اینترنت بی سیم گسترش پیدا کرده و بزرگ‌تر می‌شود. این روند هیچ وقت به صورت یک‌دفعه و در یک بخش خاص اتفاق نمی‌افتد، بلکه به شکل همزمان در همه قسمت‌های دنیای واقعی ما روی می‌دهد.

نرم‌افزار جالب تولید شده توسط شرکت Siemens شاید نمونه خوبی برای این جریان باشد. این نرم‌افزار نسخه‌های مجازی از کارخانه‌ها را تهیه می‌کند تا به این ترتیب کار نظارت و مدیریت بر آنها را برای مدیران ساده‌تر کند. محققان دانشگاه MIT که از طریق حضور در دنیای مجازی Second Life در این مورد تحقیق می‌کنند، در این مورد می‌گویند: «چنین نرم‌افزارها و ابزارهایی مانند Google Earth و سرویس Street View این شرکت امکان عبور از مرز واقعیت را به کاربران خودشان می‌دهند.» با این اوصاف است که حضور حسگرهای پیشرفته که در بدن گاوها کار گذاشته می‌شوند تا مسیر هر حرکت آن‌ها از بدو تولد تا کشتارگاه را تعقیب کنند، چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

کاربردهای مختلف موبایل‌های هوشمند
در میان دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف دیجیتال که این روزها تمام روزمرگی ما را در اختیار گرفته‌اند، موبایل‌های هوشمند؛ اما بیشترین سهم برای افزایش سرعت ادغام دنیای فیزیکی و واقعی ما با دنیای دیجیتال را در اختیار دارند. موبایل‌های هوشمند حالا با حسگرهای متنوعی که دارند می‌توانند هر چیزی از موقعیت مکانی کار تا نورهای متمرکز در جاهای مختلف را تشخیص می‌دهند. دسترسی به بسیاری از این اطلاعات به شبکه برمی‌گردد.

در حقیقت برنامه‌های کاربردی در موبایل‌های هوشمند نسخه کوچک شده‌ای از سیستم‌های هوشمندی هستند که به کاربران امکان انجام کارهای مختلف از تعقیب کردن دوستان تا کنترل لوازم و اسباب خانه را می‌دهند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، موبایل‌های هوشمند در واقع مستقیم‌ترین راه ارتباط دنیای واقعی با دنیای مجازی هستند که این روزها در دست اغلب کاربران در سرتاسر جهان قرار دارند. به عنوان مثال کاربران این موبایل‌ها می‌توانند نرم‌افزاری به نام Layar را روی دستگاه خود دانلود کرده، دوربین گوشی خود را روشن کرده و بالاخره از قسمتی از خیابان عکاسی کنند. این نرم‌افزار به سرعت آن عکس را روی نمایشگر موبایل جای گذاری کرده و آن را با مجموعه‌ای از اطلاعات مختلف مانند نام فروشگاه‌های آن خیابان یا حتی آمار مربوط به خانه‌های برای فروش گذاشته شده در آن، نمایش می‌دهد.

این امکان و دیگر خدمات مشابه در واقع همان چیزی هستند که «جان رابائی» یکی از دانشمندان علوم کامپیوتری در دانشگاه برکلی کالیفرنیا آن را «سیستم‌های فناوری اطلاعات اجتماعی» یا SIS می‌نامد. این سیستم‌ها این روزها آنقدر در زندگی روزمره افراد نفوذ کرده‌اند که به یکی از اجزای جداناپذیر زندگی آنها تبدیل شده‌اند و درست به همین دلیل هم با سرعت زیادی در حال رشد هستند تا جایی که هر روز نوع جدید و متفاوتی از سرویس‌ها روانه بازار می‌شود و اتفاقا سود قابل توجهی را هم از فروش خود نصیب تولید کننده‌اش می‌کند.

این ابزارها در واقع برای انتقال و ارتباط حجم عظیم اطلاعاتی که هر روز یا حتی هر لحظه تولید می‌شوند، به کمک افراد می‌آیند و شاید به همین خاطر هم باشد که تا این اندازه از محبوبیت در میان کاربرانشان رسیده‌اند. همه شرکت‌ها در سرتاسر دنیا شبکه‌های دیتا سنتر خودشان را با هزاران سرور به یکدیگر متصل کرده‌اند تا به این ترتیب از تکنولوژی محبوب این روزها یعنی رایانش ابری (Cloud Computing) بهره ببرند. این تکنولوژی امکان ذخیره اطلاعات و سپس انتقال آن در میان بخش‌های مختلف را فراهم می‌آورد. به عنوان مثال این کار به یک سیستم هوشمند امکان واکنش سریع به تغییرات آب و هوایی را می‌دهد.


اتفاق بزرگ بعدی

شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات (IT) حالا سیستم‌های هوشمند را به عنوان یک تحول بزرگ در روند کاری خودشان پذیرفته‌اند و درست به همین دلیل هم آن را در اولویت‌های کاری خودشان قرار داده‌اند. نمونه بارز این اتفاق در شرکت IBM به دنبال تصمیم «سام پالمیسانو» مدیر این شرکت افتاده است. دو سال پیش این شرکت مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی را آغاز کرد که آن را «سیاره هوشمندتر» می‌نامید تا به این ترتیب اعلام کند که دنیای تکنولوژی‌های دیجیتال حالا گسترش پیدا کرده و می‌تواند در بخش‌های مختلفی مانند انرژی، حمل و نقل و حتی فعالیت‌های شهری تاثیر چشمگیری داشته باشد. این موضوع شرکت‌های دیگر را هم به تکاپو برای راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند واداشت.

شرکت Cisco که بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات شبکه‌ای در جهان است، حالا در حال کار روی پروژه‌ای به نام «هوشمند+ جوامع مرتبط» است. شرکت بزرگ HP هم که یکی از نام‌های بزرگ در صنعت سخت‌افزار جهان است، تصمیم دارد کار روی پروژه‌ هوشمند جدیدی به نام «سیستم اعصاب مرکزی برای زمین» را آغاز کند. شرکت Siemens و رقیب قدیمی‌اش شرکت General Electric که بیشتر در زمینه تکنولوژی‌های خانگی فعالیت می‌کنند، این روزها به همکاری برای طراحی سیستم‌های هوشمند زیادی فکر می‌کنند که بتواند دانش آنها در صنایع خاص و تخصصی مانند بهداشت و درمان و تولید صنعتی را گسترش دهد. با این اوصاف است که موج جدید و رو به رشدی از طراحی و تولید سیستم‌های هوشمند از سرویس‌ها و خدمات گرفته تا دستگاه‌ها و ابزارهای شخصی به راه افتاده است.

این روند حتی دولت‌ها را هم با خودش همراه کرده است. بسیاری از کشورهای جهان بودجه‌های هنگفتی را برای طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند و حتی پروژه‌های زیرساختی هوشمند تعیین کرده و صرف می‌کنند. این سیستم‌های هوشمند می‌توانند سیاستگذاری‌های صنعتی یک کشور را متحول کنند. نمونه عینی این اتفاق در کشورهای عضو اتحادیه اروپا افتاده است. آنها در حال کار روی پروژه‌ای هوشمند به نام «دستور جلسه دیجیتالی» هستند. برندگان احتمالی در این فضای رقابتی کشورهایی هستند که در زمینه تولید قدرت دارند و به این دلیل هم انتظار می‌رود کشورهای چین و آلمان در این زمینه پیشرو باشند.

در حقیقت به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند به عقیده بسیاری از کارشناسان مسایل اقتصادی حتی می‌تواند صرفه اقتصادی خوبی را هم برای دولت‌ها با خود داشته باشد. این روزها هزینه‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی مانند راه سازی و بهداشت و درمان می‌شود، در حالی که به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در این زمینه می‌تواند علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها، امکان بهره‌گیری از یک سیستم یکپارچه و هوشمند با حداقل میزان خطا را فراهم بیاورد. کشور چین در این مورد نمونه خوبی است. این کشور در سال‌های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای در زمینه صنعتی و اقتصادی داشته است. پیش بینی کارشناسان نشان می‌دهد که تا سال 2025 جمعیتی برابر 350 میلیون نفر از چینی‌ها از روستاهای این کشور به شهرهای بزرگ آن مهاجرت می‌کنند و این به معنای نیاز به زیر ساخت‌های بیشتر و قوی‌تر است. درست به همین دلیل هم چین سعی دارد با بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی‌های دیجیتالی و سیستم‌های هوشمند، زیر ساخت‌های لازم برای آینده را تامین کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» پرفروش‌ترین بازی‌های کامپیوتری در بازار ایران

پرفروش‌ترین بازی‌های کامپیوتری در بازار ایران


امروزه بازی‌های کامپیوتری یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها در دوران ما هستند و گروه‌های مختلف سنی از کودکان گرفته تا افراد بزرگسال به جرگه علاقه‌مندان به بازی‌‌های کامپیوتری پیوسته‌اند.

رشد کیفی و کمی‌بازی‌های کامپیوتری و همچنین امکان تعامل با دنیای مجازی از دلایلی هستند که باعث جذابیت بازی‌های کامپیوتری شده‌اند.
به کمک حضور بازی‌های جدید و ابزارهای مدرن بازی‌، امروزه در یک بازی کامپیوتری می‌توانید به یک راننده ماهر تبدیل شوید و با جدید‌ترین و گران قیمت‌ترین اتومبیل‌ها به مسابقه با دیگران بپردازید.

می‌توانید با استفاده از بازی‌های حرکتی پینگ پنگ، تنیس بازی کنید یا گریزی به دنیای موسیقی بزنید. حتی می‌توانید به یک قهرمان بدل شده و به جنگ دیو و موجودات فضایی عظیم بروید. می‌توانید کارهایی را انجام دهید که شاید انجام آنها در دنیای واقعی غیرممکن و غیرقابل تصور باشد؛ اما در دنیای بازی‌های کامپیوتری بدون به خطر‌انداختن امنیت خود می‌توانید بسیاری از چیزهایی را که تجربه آنها در دنیای واقعی غیرممکن است را تجربه کنید. اما به هر حال ورود به دنیای شگفت‌انگیزی که بازی‌های کامپیوتری برای ما به ارمغان آورده‌اند، نیازمند به ابزار و وسایلی است که خوشبختانه این روزها در بازار کامپیوتر ما به راحتی و به وفور یافت می‌شود. البته شاید قیمت این ابزارها تا حدودی گران باشد، ولی برای برخی از گیم‌بازان صرف مبلغ بالا برای ایجاد ساعاتی خوش و پر هیجان می‌ارزد.


ابزارهای جدید بازی در بازار

سال‌ها است که ما با کنسول‌های بازی نظیر X BOX، X BOX 360، WII، PSP، PS3 آشنا هستیم. این اواخر هم ابزارهای جانبی در کنار این کنسول‌ها به بازار عرضه شده‌اند که جذابیت بیشتری برای گیمرها دارند. به عنوان مثال ابزارهای بازی موسیقی، مانند درام‌های بی‌سیم، گیتار بی‌سیم، بازی‌های حرکتی مانند پینگ پنگ، تنیس و.... فرمان‌های خودرو که به کلاج و ترمز و ... مجهزند توسط شرکت‌هایی چون لاجیتک، سونی‌، نینتندو‌، فراسو و... به بازار عرضه شده‌اند. این ابزارها روی کنسول‌های بازی یا در کنار آنها در نقش مکمل به کار برده می‌شوند و با قیمت‌های مختلفی از حدود یکصد هزار تومان تا 450 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.


لذت رانندگی با سرعت بالا‌، بدون خطر

یکی از پر مخاطب‌ترین نمونه این ابزارها یک بازی حرکتی است که به یک فرمان، کلاج و ترمز مجهز است و کاربر به وسیله آن می‌تواند یک رانندگی واقعی را با سرعت بالا تجربه کند. بر اساس اعلام مسوول فروش شرکت صوت و تصویر پایتخت، یکی از عرضه‌کنندگان تجهیزات بازی و سرگرمی، این ابزار سرگرمی ‌با عنوان G27 و از خانواده لاجیتک است که به بازار عرضه شده است و به کلاج و ترمز مجهز است و برای کنسول‌های PS3‌،PS2 و PCطراحی شده است. به گفته وی، فرمان مسابقه ای G27 کاربر را روی یک صندلی واقعی شبیه سازی شده می‌نشاند و کاربر با مکانیسم عکس‌العمل دوموتوره این دستگاه می‌تواند قدرت، سرعت و دقت را به خوبی در یک شرایط شبیه‌سازی شده و با حس جاده واقعی تجربه کند. فرمان مسابقه‌ای G27 با قیمت 420 هزار تومان به فروش می‌رسد.
مدل‌های دیگری از این فرمان توسط شرکت آواژنگ به بازار عرضه شده‌اند که نمونه‌های LOGITECH FORMULA FORCE EX‌، نمونه لرزشیLOGITECH FORMULA،MOMO RACING FORCE FEEDBACK و DRIVING FORCE EX برای PC و فرمان مسابقه‌ای DRIVING FORCE GT و نمونه‌ بی‌سیم DRIVING FORCE برای PS3 طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. فراسو نیز فرمان‌های بازی را با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه کرده است. یکی از مدل‌های این ابزارها مدل،FGW-810 Black / Blue است که مجهز به Axis Joystick و دنده و پدال پایی، موتور لرزاننده برای حس واقعی هیجان بازی بوده و با قیمتی حدود 43 هزار تومان در فروشگاه‌های لاوان عرضه شده است.


بازار گرم بازی‌های حرکتی

شرکت مایکروسافت نیز کنسول‌های بازی جدیدی موسوم به کینکت (Kinect) را به بازار داخلی عرضه کرده است که البته این کنسول با پک کامل وارد بازار داخلی نشده است.به گفته مسوول فروش شرکت صوت و تصویر پایتخت، این سیستم، یک سیستم حرکتی است که مبتنی بر یک دوربین کار می‌کند و بر خلاف ابزارهای مشابه برای کنسول‌های Wii و Ps3 احتیاج به هیچ ابزار کنترل کننده در دست کاربر ندارد. این فناوری خارق‌العاده از سیستم ردیابی بدن استفاده می‌کند و دارای سنسورهایی است که بدن کاربر را شناسایی کرده و تمامی ‌حرکات بدن کاربر را در درون بازی انعکاس می‌دهد. کینکت (kinect) با کنسول بازی x box 360 سازگار است و همان طور که گفتیم پک کامل آن هنوز وارد بازار داخلی نشده است. با این وجود قیمت پک نصفه و نیمه این ابزار بازی 200 هزار تومان است و اما ابزار بازی دیگری که این روزها در بازار سرو صدای زیادی به پا کرده است، بازی‌های حرکتی شرکت نینتندو هستند. البته شرکت‌های دیگری نظیر لاجیتک و سونی هم در این زمینه ابزارهایی به بازار عرضه کرده‌اند.
به وسیله این ابزارهای حرکتی می‌توانید به راحتی و به طور بی‌سیم در دنیای ویدئویی بوکس، تنیس، بولینگ، پینگ‌پنگ، بیسبال‌، گلف و... بازی کنید. این دستگاه‌ها نیز با قیمتی حدود 300 تا 370 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند. البته در زمینه ابزارهای حرکتی، شرکت سونی محصول جدیدش را که move نام دارد، به بازار عرضه کرده است. این دسته بازی را برای کنسول‌های بازی ps3 به بازار عرضه کرده است که این ابزار یک دسته بازی لرزشی کوچک است که شبیه به میکروفن ساخته شده است و بخشی را در قسمت فوقانی خود شامل می‌شود که مانند توپ پینگ‌پنگ است و چراغ led داخل آن روشن می‌شود. این دستگاه در حال حاضر با قیمت 115 تا 130 هزار تومان در بازار داخلی به فروش می‌رسد.


موسیقیدانان گیمر
ابزار جدیدی که شرکت‌های تولیدکننده محصولات سرگرمی‌برای گیمرها تولید کرده‌اند یک محصول هیجان‌انگیز و جالب است. شرکت‌هایی نظیر لاجیتک، کوانتوم و... با تولید آلات موسیقی به شکل کنسول‌های مکمل xbox و ps3 درصدد برآمده‌اند تا به گیمرهای علاقه‌مند به موسیقی هم خدماتی ارائه کنند.

محصولات تولیدی این شرکت‌ها شامل، گیتار و درام‌های موسیقی است که به صفحه‌های لمسی و شاسی‌های حساس مجهز است .قیمت گیتارهای لمسی هم که با برندهای مختلفی چون کوانتوم، لاجیتک، پگاه چینی و... به بازار عرضه شده‌اند حدود 70 هزار تومان تا 250 هزار تومان است. این گیتارها به همه کنسول‌های بازی نظیر XBOX ‌،PS3 و ... سازگارند.


PC مناسب برای گیمرها
یاشار باقری یکی از فعالان بازار که دستی هم در اسمبل کردن سیستم‌های کامپیوتری برای گیمرها دارد، می‌گوید، به‌طور کلی هزینه اسمبل کردن یک کامپیوتر رومیزی برای گیمر‌ها حدود 700 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان است. به گفته وی‌، مهم‌ترین نکته برای اسمبل کردن یک کامپیوتر مخصوص گیم این است که قطعات آن با هم تناسب داشته باشند. باید رم و مادربورد از لحاظ فرکانس با هم همخوانی داشته باشند. به گفته وی‌، اگر بخواهیم برای یک گیمر یک سیستم کامپیوتری اسمبل کنیم بهترین انتخاب این است که از پردازنده سری P43‌، به عنوان مثال P43 7500 استفاده شود که قیمت آن 140 هزار تومان است. برای چنین پردازنده‌ای مادربورد P43 ASUS یا مادربورد P6T که معروف‌ترین مادربورد گیمینگ است مناسب است. قیمت این مادربوردها نیز حدود 280 تا 315 هزار تومان است. رم متناسب با چنین مادربوردی نیز باید حداقل سه گیگابایت از نوع DDR3 باشد. البته رم‌های شش گیگابایتی از نوع DDR5 نیز انتخاب خوبی هستند که معمولا برای پردازنده‌های INTEL CORE I 7 930 به کار می‌روند و اما انتخاب کارت گرافیک مناسب برای یک سیستم گیمینگ نیز موضوع مهمی ‌است. به گفته باقری کارت گرافیک باید حداقل یک گیگابایت از نوع DDR3 آن هم از خانواده ASUS باشد.وی مدل ATI ASUS 5450 1GB DDR3 را از مادربوردهای معروف گیمینگ نام برد که قیمتی حدود 100 هزار تومان دارد. نوع 1GB DDR5 این کارت گرافیک هم قیمتی حدود 145 هزار تومان دارد. در مورد صفحه نمایش هم این فعال بازار گفت، نمونه‌های صفحه عریض 19 اینچ بهترین گزینه هستند



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» تولیدکنندگان برتر بازار جهانی موبایل معرفی شدند

تولیدکنندگان برتر بازار جهانی موبایل معرفی شدند


 هیچ چیز غیر ممکن نیست. در واقع بهتر است بگوییم هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست؛ این موضوع هیچ استثنایی هم ندارد. درست به همین دلیل است که ممکن است همان شرکتی که تا دیروز رویای برترین بودن در بازارهای جهانی را در ذهن داشته، امروز یکی از همان برترین‌ها باشد. بهترین نمونه در این مورد اتفاقی است که به تازگی برای شرکت بزرگ و پرطرفدار Apple افتاده است.

این شرکت با وجود تولید و عرضه یکی از بهترین و جنجالی‌ترین محصولات در بازار گوشی‌های موبایل و فروش قابل توجه iPhone در بازار کشورهای مختلف، تا همین چند وقت پیش هنوز به جمع برترین تولیدکنندگان بازار جهانی گوشی‌های موبایل راه پیدا نکرده بود. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این موضوع به دلیل تمرکز Apple بر سلیقه کاربران حرفه‌ای و بازار کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اتفاق افتاده است. با این همه اما بالاخره اتفاقی که پیش‌بینی آن را بسیاری از تحلیل‌گران و فعالان بازار موبایل کرده بودند، افتاد و Apple به جمع پنج تولید کننده برتر بازار جهانی موبایل پیوست.


آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی IDC از بازار جهانی موبایل هم این موضوع را تایید می‌کند. بر اساس این گزارش بازار جهانی گوشی‌های موبایل در فصل سوم امسال رشد 6/14 درصدی را تجربه کرده است. این رشد در واقع برای چهارمین فصل متوالی در این بازار اتفاق افتاده است تا به این ترتیب بازار موبایل چهارمین فصل متوالی با درصد رشد دو رقمی را بگذراند.


موبایل‌های هوشمندبا بیشترین رشد

البته نباید تاثیر چشمگیر رشد سریع و فروش خوب موبایل‌های هوشمند را در این زمینه نادیده گرفت. به‌طور کلی اما گزارش‌های IDC نشان می‌دهند که در فصل سوم سال 2010 چیزی برابر 5/340 میلیون دستگاه گوشی موبایل به سرتاسر جهان صادر شده، در حالی که این رقم برای همین زمان در سال 2009 برابر 1/297 میلیون دستگاه بوده است.


بهترین نشانه برای تاثیر بازار موبایل‌های هوشمند بر بازار جهانی موبایل شاید حضور شرکت Apple که صرفا تولیدکننده موبایل‌های هوشمند است، در فهرست پنج تولیدکننده برتر بازار جهانی باشد. حالا Apple بالاتر از شرکت RIM به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل در دنیا در فهرست برترین‌ها قرار گرفته است. جالب است بدانید که این دو شرکت که در زمینه موبایل‌های هوشمند فعالیت می‌کنند در این فصل بیشترین رشد را در میان دیگر تولیدکنندگان برتر داشته‌اند.


«وین رستیوو» یکی از کارشناسان موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «ورود Apple به جمع پنج تولید کننده برتر موبایل دنیا در واقع اهمیت حضور تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند در این بازار را افزایش می‌دهد. این در حالی است که در این فهرست تنها تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند بیشترین رشد را در بازار داشته‌اند»

این در حالی است که این دو شرکت موبایل‌های هوشمند، محصولات مبتنی بر سیستم عامل آندرویید را تولید می‌کنند که این موضوع فشار زیادی را بر شرکت Nokia که رهبر بازار جهانی موبایل است، وارد می‌کند. این شرکت در واقع بیشترین نفوذش در بازار کشورهای در حال توسعه با محصولات قدیمی و ارزان‌قیمت است. با این حال اما Nokia برای حفظ جایگاهش در بازار جهانی و باقی ماندن در عرصه رقابت در ماه‌های اخیر تمرکز بیشتری بر طراحی و تولید موبایل‌های هوشمند کرده است.

زوال تدریجی گوشی‌های قدیمی

با این اوصاف کارشناسان معتقدند که بازار جهانی موبایل تا پایان سال 2014 با رشد موبایل‌های هوشمند همراه شده و رشد می‌کند. رشد موبایل‌های هوشمند هم در واقع به خاطر ارتقای سلیقه کاربران در ارتباطات روزمره‌شان اتفاق می‌افتد.

در این میان بازار کشورهای آسیای پاسیفیک به عرصه رقابتی جدی برای تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند، اما همچنان Nokia در این بازار پیشرو است. این در حالی است که در بازار این کشورها محصولات نه چندان با کیفیت با برندهای ناشناخته هم سهم قابل توجهی را به خودشان اختصاص داده‌اند. موبایل‌های هوشمند اما در این بازار به تدریج جای خودشان را باز کرده و در میان کاربران آسیایی حسابی پر طرفدار شده‌اند. در بازار ژاپن اما تولیدکنندگانی مانند Sharp، Panasonic، Fujitsu و NEC بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند.


بازار کشورهای اروپای غربی هم به مدد حضور پر رنگ موبایل‌های هوشمند همچنان در حال رشد است. در این بازار محصولاتی مانند iPhone 4 و محصولات آندروییدی شرکت‌هایی مانند HTC و Samsung بیشترین فروش را به خودشان اختصاص داده‌اند. با این همه موبایل‌های هوشمند تنها یک پنجم صادرات موبایل به این کشورها را در اختیار دارند.

بازار موبایل در ایالات متحده اما تقریبا به‌طور مطلق در اختیار موبایل‌های هوشمند است. در این میان محصولاتی مانند i، i Phone 4، BlackBerry T،T orch 9800، HTC EVO 4G، Motorola DROID و DROID2 بیشترین فروش بازار را در اختیار دارند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال موبایل هوشمند Galaxy شرکت Samsung هم دردسته پر فروش‌های این بازار قرار بگیرد. در این میان موبایل‌های قدیمی‌تر هم فروش کمی دارند و به تدریج از این بازار حذف می‌شوند. در بازار ایالات متحده موبایل‌های مبتنی بر سیستم عامل آندرویید طرفداران بیشتری دارند. در کانادا موبایل‌های آندروییدی ارزان قیمت مانند محصولات S، S amsung LG، Sony Ericsson و Motorola خریداران بیشتری دارند.

در بازار کشورهای آمریکای لاتین اما با وجود ادامه بحران اقتصادی، مقبولیت موبایل‌های هوشمند در این بازار رشد بازار موبایل را در آن تضمین کرده است. محصولات شرکت‌هایی مانندAlcatel ، ZTE و Huawei در این بازار طرفداران بیشتری دارند. این شرکت‌ها حتی سهم بازار را در این کشورها از Nokia هم ربوده‌اند.

به‌طور کلی اما بازار جهانی گوشی‌های موبایل در فصل سوم سال 2010 رشد خوبی را تجربه کرده است و رقابت را در میان برترین تولیدکنندگان جهانی به شکل جدی‌تری درآورده است. به این ترتیب عملکرد هر کدام از این تولیدکنندگان را در زیر می‌خوانید:

Nokia: این شرکت هنوز هم برترین تولیدکننده بازار جهانی موبایل است، اما رشد سالانه صادرات جهانی آن در این فصل به کمتر از 2 درصد رسیده است. فصل سوم در واقع اولین فصل حضور مدیر عامل جدید این شرکت است و می‌تواند ارزیابی خوبی از تاثیر حضور «استیو الوپ» به حساب بیاید. این شرکت در این فصل رشد 61 درصدی در میزان صادرات موبایل‌های هوشمند داشته است، اما متوسط قیمت فروش این محصولات تا 136 یورو کاهش پیدا کرده است.

Samsung: این شرکت روند رشد جدیدی را در این فصل آغاز کرده است و در راستای آن 70 میلیون دستگاه موبایل را به سرتاسر دنیا صادر کرده است. این موج در واقع با خبر معرفی و عرضه محصول جدید این شرکت یعنی Galaxy S i9000 به راه افتاده است. این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال 2010 موبایل‌های هوشمند بیشتری را به بازار عرضه کند.

LG Electronics: این شرکت اما برخلاف رقبایش روزهای نه چندان خوبی را در فصل سوم سپری نکرده است. این تولید کننده کره‌ای در این فصل کاهش دو رقمی رشد سالانه در میزان صادراتش را تجربه کرده است. این در حالی است که مسوولان این شرکت از تصمیم برای تمرکز بیشتر بر بخش موبایل‌های هوشمند خبر داده‌اند. البته بعضی از کارشناسان این اتفاق را ناشی از تاثیر تغییر مدیر عامل این شرکت در فصل سوم می‌دانند.


Apple: یک تازه وارد جنجالی که بالاخره در این فصل در دسته برترین تولیدکنندگان بازار جهانی موبایل قرار گرفته است. این شرکت بزرگ توانست از سد شرکت‌هایی مانند RIM و Sony Ericsson بگذرد و در جایگاه چهارم بهترین تولیدکنندگان بازار جهانی قرار بگیرد. این شرکت در فصل سوم محصول پر طرفدار iPhone 4 خودش را به‌طور همزمان در هفده کشور مختلف عرضه کرد.
RIM: این تولید کننده آمریکایی به دنبال موفقیت محصول Curve 8520 خودش در بازار توانست رکورد جدیدی را در میزان صادراتش به ثبت برساند. همچنین معرفی محصول جدید Torch این شرکت هم می‌تواند تضمینی برای ادامه روند رشد آن در بازار باشد.


Sony Ericsson: این شرکت با وجود آنکه در فصل سوم صادرات 4/10 میلیون دستگاهی را تجربه کرد، اما بالاخره از جمع پنج تولید کننده برتر جهانی بیرون افتاد. این شرکت از سال 2004 در این فهرست بود و حالا بعد از گذشت شش سال در رتبه ششم این فهرست قرار گرفته است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» ما تو را گوگل کردیم!

ما تو را گوگل کردیم!


مارتا به آرامی‌از پله‌ها پایین آمد. یک لیوان چای برای خودش ریخت و نزدیک شومینه نشست. فرد روزنامه صبح را به دستش داد و توجه او را به خبری در صفحه اول جلب کرد. مقاله‌ای راجع به رد کردن ادعای یک زن مبنی بر کمردرد مزمن بر اساس نوشته‌های روانشناسانه‌اش روی اینترنت توسط شرکت بیمه بود.

مارتا سرش را تکان داد. «این موضوع هر روز بدتر می‌شود. دور نیست روزی که مدارک و سوابق پزشکی همه روی اینترنت قرار بگیرد. دیگر حتی فکر‌هایمان هم شخصی نیست.» مارتای 58 ساله ادعا نمی‌کرد که در مسائل مربوط به اینترنت یک خبره است و قبول داشت که اطلاعاتش را تنها از روزنامه‌ها به دست می‌آورد. «فرد، دیگر رازی وجود ندارد. ما باید به زندگی کردن در این شرایط جدید عادت کنیم.»


در همین زمان تلفن زنگ زد. جان هم اتاقی قدیمی‌فرد در دانشگاه بود که در حال حاضر در چند روزنامه آمریکایی در شانگهای کار می‌کرد. این دو دوست زیاد با هم ارتباط نداشتند و تنها هر از چندی احوال یکدیگر را می‌پرسیدند. پس از احوالپرسی، جان گفت که دخترش سوزان که در سانفرانسیسکو است، شنیده است که سازمان فرد می‌خواهد در چین هم شعبه بزند و او مایل است که در این حرکت سهیم باشد. جان از فرد پرسید که آیا او را می‌بیند یا نه. فرد سوزان را از زمانی که یک کودک بود دیگر ندیده بود. «او دختر خوبی است. مطمئنم از دیدن او پشیمان نمی‌شوی.»

«من از دیدن او خوشحال می‌شوم. بگو با منشی‌ام هماهنگ کند.»

نامزد
یک ماه بعد سوزان در آنطرف کشور در مقابل آینه خودش را تحسین می‌کرد. او لبخندی بر لب داشت که رضایت او از زندگی‌اش را نشان می‌داد. او حس می‌کرد که در مسیر درستی قرار دارد. سوزان که در چین بزرگ شده بود، هنوز 30 سال هم نداشت. دو زبان ماندالین و چینی محلی را به خوبی صحبت می‌کرد، با اینکه دانش آموز متوسطی بود در چند مدرسه عالی پذیرفته شده بود و برکلی را برای تحصیل انتخاب کرده بود. چرا که پدرش هم در همین دانشگاه درس خوانده بود. او مدرک کارشناسی خود را در رشته تاریخ چین گرفت. با گرفتن چند پیشنهاد شغلی، تصمیم گرفت که در یک شرکت مشاوره مدیریتی مشغول به کار شود. سپس به استنفورد رفت و مدرک MBA خود را از این دانشگاه گرفت.

در یک شرکت طراحی لباس مشغول به کار شد و شرکت را به سود آوری فراوان رساند. الان هم با این تجارب شغلی مایل بود تجربه مدیریتی‌اش را در بازارهای با رشد سریع مانند چین گسترش دهد. او وسایلش را برداشت، در را پشت سرش بست و به سمت فرودگاه رفت تا به فیلادلفیا نزد فرد برود.

مغازه چینی
فرد هر روز صبح ساعت 5:30 صبح منزل را به قصد دفترش ترک می‌کرد. او کارهای زیادی برای انجام دادن داشت و وقت برای تلف کردن نبود. با اینکه سازمان در سال 2006 یک فروش پنج میلیارد دلاری را تجربه کرده بود، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا نکرده بود. چهار سال پیش سازمان فرد را استخدام کرده بود که با استفاده از یک عمر تجربه‌ای که در مدیریت شرکت‌های تولیدکننده وسایل گران قیمت داشت، سازمان را از وضعیت سکون در آورد.

این کار چندان هم آسان نبود. با اینکه برخی از کارهایی که فرد کرده بود کمی‌سازمان را به سمت سودآوری برده بود، ولی مشکل بزرگتر از این حرف‌ها بود. مشکل این بود که مارک مغازه کم کم داشت مثل مشتریانش پیر می‌شد و جوانان، بیشتر ترجیح می‌دادند لباس‌های ارزان قیمت تر بخرند. پس برنامه‌هایی برای ایجاد تغییرات بسیار بزرگ در تصویر سازمان در ذهن مشتریان و همچنین در خطوط تولید نیاز بود.


بزرگترین برنامه فرد این بود که سازمان را به چین گسترش دهد؛ چرا که بازار محصولات لوکس در این کشور سالانه 70 درصد رشد می‌کرد. او میلیون‌ها دلار را برای باز کردن شعب جدید در برخی از شهر‌های چین سرمایه‌گذاری کرده بود. با برنامه‌هایی که ریخته بود، فرد تنها به یک تیم برنده نیاز داشت. او رزومه سوزان را در دست گرفته بود: «واقعا سوزان الان چگونه شده است؟ شاید بشود برای او جایی در شرکت پیدا کرد. در این صورت هم به یک دوست لطف کرده‌ام و هم یک ستاره در حال رشد را استخدام کرده‌ام.»

اولین برخورد
وقتی سوزان وارد اتاق شد، اولین عکس‌العمل فرد این بود که بگوید او بسیار به مادرش شبیه است. آنها کمی‌ راجع به زندگی سوزان و خانواده‌اش صحبت کردند و سوزان در حالی که اطراف اتاق را نگاه می‌کرد، به دنبال حرف‌های هوشمندانه ای بود که به مذاق فرد خوش بیاید. او گفت: «چینی‌ها می‌خواهند کمی ‌جنبه‌های روانی را وارد ماتریالیسمی ‌بکنند که در دهه گذشته کشور را به دست گرفته است. بهتر است که برای رویارویی با این موضوع آماده باشید.»
کاملا مشخص بود که او از جان نمی‌خواهد که به او لطف کند. او مقامی‌را می‌خواست که لیاقتش را داشت. او می‌خواست که رهبر تیم در یکی از شهر‌های چین شود. او گفت: «یک مغازه بسیار بیشتر از تنها شکل و نام برند است، بلکه برآورده کننده تمایلات مددوستی افراد است. من می‌توانم کمک کنم صنعتی را بسازید که مردم برای خرید کردن از آن از یکدیگر پیشی بگیرند. می‌توانیم از برخی مدل‌های قدیمی‌چینی در طراحی برند استفاده کنیم.»

فرد گفت: «من راه را برای تو باز می‌کنم. چند مصاحبه ترتیب می‌دهم و از آن به بعد خودت باید از خودت مواظبت کنی.»

سوزان چشمکی زد و گفـت: «حتما رییس».

اخبار صفحه نهم
ویرجینیا مدیر بخش منابع انسانی سازمان از کارهای فرد ناراحت بود. او فکر می‌کرد که فرد استعداد‌های داخلی را نادیده می‌گیرد و فقط از روی حس ششم، تیم مورد نظرش را انتخاب می‌کند. او از شیوه‌ای که فرد تنها پس از یک بار دیدن سوزان در مورد او صحبت می‌کرد، چندان خشنود نبود. البته با نگاهی به معرفی نامه‌های سوزان او دید که کارفرمایانش از او بسیار راضی بودند. همه او را به عنوان فردی بسیار خلاق و ریسک پذیر توصیف کرده بودند. او در حالی که فایل سوزان را مرتب می‌کرد، به عنوان یک کار معمول نام او را در اینترنت جست‌وجو کرد تا 11 صفحه اول گوگل در مورد او را ببیند. در صفحه نهم موضوعی بود که جالب به نظر می‌رسید. داستانی در یک روزنامه در سال 99 که او را به عنوان رهبر یک کمپ مخالفت با سازمان تجارت جهانی در چین به تصویر کشیده بود.
ویرجینیا فکر کرد که این موضوع عجیب است و در این فکر بود که کمی‌ بیشتر در این مورد جست‌وجو کند، که نامه‌ای از فرد به دستش رسید که در آن اعلام کرده بود که امروز نمی‌تواند او را ببیند. ویرجینیا از این موضوع ناراحت شد و فکر کرد که باید یافته‌هایش را هر چه سریع‌تر با فرد در میان بگذارد.

یک پست قدیمی
فرد مشغول آماده کردن اتاق برای جلسه بود که ویرجینیا وارد اتاق شد. او یافته‌هایش را که پرینت کرده بود، به فرد داد. «من فکر می‌کنم که سوزان در چین می‌تواند ما را با مشکل روبه‌رو کند.» فرد گفت: «جان مادرت ویرجینیا. در مورد هر کسی که در اینترنت جست‌وجو کنی، اگر کمی‌دقیق باشی، مطمئنا می‌توانی موضوعات نگران کننده‌ای پیدا کنی.» ولی در واقع او خوشحال بود که ویرجینیا نتوانسته بود چیزی جدیدتر از اخبار مربوط به هشت سال پیش پیدا کند.
«بهتر است از سوزان بخواهیم که داستان را خودش تعریف کند.» فرد آنقدر از اینترنت سررشته داشت که بداند هر کسی می‌تواند در آن اطلاعاتی که مایل است را بگذارد. ولی ویرجینیا گفت که شاید بهتر باشد قضیه را با وکلای سازمان در میان بگذارند. چرا که آنها داشتند این موضوع را بررسی می‌کردند که جست‌وجوی سابقه افراد متقاضی شغل در اینترنت از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد. ویرجینیا گفت: «شاید خوب نباشد اگر به او بگوییم که چون سابقه او را در اینترنت جست‌وجو کرده‌ایم، نمی‌خواهیم او را استخدام کنیم.»
«شاید. ولی افرادی با این رزومه هر روز متقاضی کار در شرکت نمی‌شوند. اگر ما او را استخدام نکنیم، بسیاری شرکت‌های دیگر برای استخدام او سر و دست می‌شکنند.»

تصمیم‌گیری
مارتا و فرد در حال رفتن به رستوران برای شام بودند که مارتا پرسید قضیه از چه قرار است. او می‌دید که حواس شوهرش جمع نیست. فرد داستان را برای او تعریف کرد و سپس پرسید: «من چه باید بکنم؟ با گسترشی که اینترنت پیدا می‌کند، هر روز جوانان کمتری را می‌توان یافت که مشکلی نداشته باشند. من فکر می‌کنم افراد باید کمی‌بخشنده‌تر باشند.»

مارتا چند دقیقه سکوت کرد و سپس گفت: «پست‌های اینترنتی وقتی درست شدند، دیگر از بین نمی‌روند. دیر یا زود افرادی پیدا می‌شوند که این اطلاعات را بیابند و اگر این اطلاعات به دست افراد نامناسب برسد، برنامه‌هایی که برای چین ریخته‌ای، نابود می‌شوند.»

فرد تعجب کرد. او انتظار داشت که مارتا بگوید که اصلا به این موضوع اهمیت ندهد و سوزان را استخدام کند. او با خودش فکر کرد: «نمی‌دانم. مشکل اینجاست که من می‌خواهم بهترین افراد ممکن را برای این تیم انتخاب کنم. و اگر تنها آنهایی را مد نظر داشته باشم که همیشه بدون کوچکترین خطر کردنی زندگی کرده‌اند، چگونه خواهم توانست یک تیم عالی بسازم؟»
سوال: آیا فرد باید سوزان را به‌رغم سابقه‌ای که در اینترنت از او موجود است، استخدام کند؟



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» فرمول جدید برای محاسبه ضریب نفوذ اینترنت

فرمول جدید برای محاسبه ضریب نفوذ اینترنت


 بازار دیجیتال– بالاخره بعد از مدت‌ها اما و اگر و ارائه آمار ضد و نقیض از میزان ضریب نفوذ اینترنت در کشور، سازمان فناوری اطلاعات خبر از نهایی شدن فرمول ضریب نفوذ اینترنت را داده است.

گفته می‌شود تعیین فرمول ضریب نفوذ کاربران اینترنت در کشور به سفارش شرکت فناوری اطلاعات و توسط محققان دانشگاه شریف انجام شده است. به باور کارشناسان با توجه به نفوذ روزافزون اینترنت در زندگی مردم، محاسبه تعداد کاربران اینترنت می‌تواند با ارائه‌ تصویری مناسب از میزان و حوزه‌های نفوذ اینترنت در کشور، بستر مناسبی برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه ایجاد کند.

فرمول جدید آمد

بسیاری از کارشناسان علت ارائه آمار متناقص از سوی سازمان فناوری اطلاعات را به دلیل استفاده از فرمول اشتباهی می‌دانند که این سازمان مورد استفاده قرار می‌دهد.
به اعتقاد این کارشناسان این فرمول به لحاظ فنی دارای چندین خطا است. اولین خطای این فرمول این است که مبنای اینترنتی کشور تنها روش Dial Up در نظر گرفته شده است. دوم اینکه پارامترهای ورودی این فرمول اشتباه است؛ چرا که در فرمول فرض شده که تمام پهنای باندی که در نقاط بین‌المللی داریم صرف مصرف خانگی می‌شود و این در حالی است که بخش عمده پهنای باند کشور صرف انتقال داده‌های اقتصادی و تلفن اینترنتی می‌شود. سومین اشتباه این فرمول نیز به محاسبه‌های ریاضی آن بر می‌گردد. در واقع مبنای ریاضی این فرمول این است که به طور مثال 1000 مگابایت پهنای باند کشور را به کانال‌های 64 کیلو بیتی تقسیم و هر 64 کیلو بیت را به یک تعداد نفر کاربر اختصاص داده‌اند. ایراد این محاسبه این است که زمانی که در مورد ضریب نفود اینترنت صحبت می‌شود منظور مجموع کاربرانی است که در یک‌سال به اینترنت متصل می‌شوند، اما زمانی که در خصوص پهنای باند صحبت می‌شود تعداد کاربرانی در نظر گرفته می‌شود که در یک لحظه و به طور همزمان به اینترنت متصل می‌شوند. با توجه به انتقاداتی که نسبت به فرمول سازمان فناوری اطلاعات وارد می‌شد، از چندی پیش مسوولان این سازمان خبر از نهایی شدن فرمول جدیدی داده بودند که می‌تواند خطاهای به وجود آمده در میزان تعداد کاربران اینترنت را کاهش دهد و گویا این فرمول پس از مدت‌ها انتظار نهایی شده است.


حمیدرضا ربیعی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف، با بیان اینکه امروزه ضریب نفوذ اینترنت به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود و این ضریب نشان دهنده میزان دسترسی کاربران یک کشور به اینترنت است در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت که در چند سال اخیر ارقام متفاوتی از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور اعلام شده است که با توجه به تحلیل‌های کارشناسی صورت گرفته و اعلام نظر کارشناسان متخصص، این آمار صحیح و واقعی نیست، زیرا در تعیین این ضریب از منابع علمی و معتبر استفاده نشده است. وی در ادامه اظهار داشته است که تیم فعال در این پروژه پس از طی فازهای مختلفی از قبیل بررسی وضعیت کشورهای جهان، وضعیت اینترنت در داخل کشور و همفکری با صاحب‌نظران، سرانجام موفق به ارائه فرمولی شد که با شرایط بومی کشور در این زمینه حداکثر هماهنگی ممکن را داشته باشد. این شرایط بومی شامل مواردی چون شرایط اداری، وضعیت بستر و زیرساخت اینترنت در کشور، میزان دسترسی به اطلاعات و بسیاری از موارد دیگر است.


به گفته ربیعی برای محاسبه فرمول ضریب نفوذ اینترنت 4 روش پیشنهاد شد که با توجه به میزان اطلاعات موجود و سیاست‌های متولیان توسعه اینترنت، یکی از این روش‌های پیشنهادی انتخاب ‌شد. البته برای بالابردن دقت و کاهش خطا، می‌توان یک روش را به عنوان روش اصلی در نظر گرفت و از روش‌های دیگر به عنوان ابزار مکمل بهره برد.


یکی از ویژگی‌های بارز این روش قابلیت به کارگیری فرمول در مقیاس‌های جغرافیایی کوچک‌تر (مانند استان یا شهر) است، به طوری که هر شهر یا استان می‌تواند بر اساس این رابطه تعداد کاربران ضریب نفوذ اینترنت خود را محاسبه کند که مشارکت استان‌ها را به همراه خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این طرح می‌توان به پویا بودن آن اشاره کرد، به گونه‌ای که قابلیت افزوده ‌شدن فناوری‌های جدید به آن را دارا است.

هر چند هنوز نمی توان در خصوص صحت استفاده از فرمول جدید اظهار نظر کرد، اما اکثر فعالان بر این باورند که اگر بتوان با استفاده از این فرمول جدید به آمار واقعی ضریب نفوذ اینترنت در کشور دست پیدا کرد بسیاری از مشکلات به وجود آمده برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه فناوری اطلاعات کشور حل می‌شود.

از ضریب نفود 35 درصدی تا 11 درصدی

ارائه آمار از میزان ضریب نفوذ اینترنت در ایران همیشه با اما و اگر های بسیاری همراه بوده است. مسوولان وزارت ارتباطات هر بار ضریب نفوذ در این بخش‌ را اعداد عجیب و غریبی عنوان می‌کنند که با آمار و ارقام بین‌المللی فاصله‌های بسیاری دارد و هر بار هم برای مطرح کردن این آمارهای متفاوت دلیل خاص خود را بیان می‌کنند. به عنوان مثال در آخرین اظهار نظر سعید مهدیون، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات، در واکنش به انتقادات مطرح شده در خصوص میزان ضریب نفوذ اینترنت اظهار داشته است که آمارهای متفاوت در مورد ضریب نفوذ اینترنت و تعداد کاربران اینترنت در کشور می‌تواند ناشی از اختلاف در تعریف کاربر اینترنت باشد. وی در ادامه به منشا اختلاف در مورد آمار کاربران اینترنت، به تعریف کاربر اینترنتی اشاره کرده و افزوده بود که تعریف ما در سازمان فناوری اطلاعات ایران از کاربر اینترنت یک تعریف استاندارد و جهانی است که براساس آن کاربر اینترنت کسی است که در طول ماه یکبار به اینترنت مراجعه کرده باشد. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد برای تعیین ضریب نفوذ اینترنت معیار تمام جمعیت کشور نیست، بلکه براساس استانداردهای بین‌المللی، افراد شش سال به بالا محاسبه می‌شوند، یعنی وقتی اعلام می کنیم که ضریب نفوذ 35 درصد است، یعنی 35 درصد افراد بالای شش سال کشور از اینترنت استفاده می‌کنند.

در حالی مهدیون صحبت از ضریب نفوذ 35 درصدی اینترنت می‌کند که مرکز آمار ایران سال گذشته میزان ضریب نفوذ اینترنت در کشور را 1/11 درصد اعلام کرد. در آن زمان سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به این آمار تنها به این نکته اکتفا کرد که این سازمان در حال حاضر تمایلی به پاسخگویی در این زمینه را ندارد و آمارهای منتشر شده از سوی سازمان آمار نیز واقعی نیستند. روابط عمومی این سازمان همچنین در ادامه اظهار داشت، مرکز آمار بدون هماهنگی با سازمان فناوری اطلاعات این آمار را آن هم از طرف خودش منتشر کرده است که به هیچ وجه هم مورد تایید شرکت فناوری اطلاعات نیست. همچنین روابط عمومی این شرکت این قول را داد که به زودی پیگیر این اظهارات اشتباه خواهد شد. پیگیری که با گذشت 7ماه از سال هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» یوزر پسورد جدید آنتی ویروس nod32 آپدیت 12 بهمن 88

یوزر پسورد جدید آنتی ویروس nod32 آپدیت 12 بهمن 88

http://i269.photobucket.com/albums/jj44/downarchive2/2lat0s1.jpg

Username: EAV-26360490
Password: ha6u222vc2

Username: EAV-26361442
Password: 6t57thxpju

Username: EAV-26361445
Password: j652h7k5mj

Username: EAV-26361452
Password: 34sa5875uh

Eset Smart Security :

Username: EAV-26146229
Password: ped8pxvt6v

Username: EAV-26199257
Password: px3uvxdt3p

Username: EAV-26199260
Password: r4shku33cx

Username: EAV-26199268
Password: 4f8h4xxjvb



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» Unicode چیست؟

Unicode چیست؟
 


حتما این روزها کلمه Unicode بارها به گوشتان خورده و یا در وب سایت ها و برنامه های کاربردی جدید آن را دیده اید و میخواهید بدانید که Unicode چیست. همینطور که حتما میدانید کامپیوتر فقط با عدد و رقم سرکار دارد و تمام اطلاعات نوشتاری,صوتی و تصویری نهایتا بصوت اعداد و ارقام در کامپیوتر ذخیره و پردازش میشوند .خوب حالا ما برای اینکه بتوانیم اطلاعات نوشتاری خودمان را برای کامپیوتر قابل فهم کنیم مجبوریم تا به هر حرف از حروف الفبا, یک کد عددی اختصاص بدهیم. از این رو صدها نوع سیستم کد گذاری به وجود آمده و برای زبانهای مختلف سیستم های مختلف معرفی شده.این مسئله در مورد زبان رسمی ایران یعنی فارسی هم صادق بود و تازه هر شرکت نرم افزاری ایرانی هم یک سیستم کد گذاری مخصوص خودش را داشت و دارد و هیچ وقت یک سیستم کد گذاری استاندارد برای زبان فارسی بوجود نیامد که همه برنامه نویسها از آن استفاده کنند.این مسئله در مورد زبان های دیگر هم وجود داشت.تا اینکه بالاخره Unicode معرفی شد.یونی کد نه یک نوع فونت خاص است نه یک برنامه خاص بلکه یک استاندارد کد گذاری برای حروف الفباست مانند ANSI. یونی کد به همه ی حروف اعداد یکتایی مستقل از محیط سیستم عامل و برنامه و زبان اختصاص میدهد.این سیستم میتواند تمام حروف زبانهای مختلف زنده امروز دنیا را در خودش جای دهد و به هر کدام از این حروف کد یکتایی اختصاص دهد. بکار گیری Unicode در وب سایت ها و برنامه های Clint -Server میتواند بسیار مفید باشد و ما نگران این نیستیم که کاربران وب سایت از چه سیستم عامل و از چه مرورگر اینترنتی استفاده میکنند فقط باید از استاندارد Unicode پشتیبانی کند.امروزه بسیاری از شرکتهای پیشتاز دنیای کامپیوتر این استاندارد را پذیرفته اند و تقریبا تمامی برنامه های کاربردی جدید از این سیستم کد گذاری حمایت میکنند مثلا از سیستم عامل windows me به بعد یعنی windows 2000,windows xp و windows server.net تماما بر مبنای Unicode بنا شده اند و سیستم عامل های دیگر مثل MacOs و Solaris و چندین سیستم عامل دیگر هم از Unicode حمایت میکنند.برنامه کاربردی نیز مانند Office2000وOffice Xp بطور کامل از این استاندارد پشتیبانی میکنند. و شما میتوانید با استفاده از Front Page Xp یا Front Page 2000 یا Visual Studio.net صفحات وب فارسی ایجاد کنید.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» طرز کار برنامه های ضد ویروس

طرز کار برنامه های ضد ویروس


ضد ویروس اصطلاحی است که به برنامه یا مجموعه ای از برنامه ها اطلاق می شود که برای محافظت از کامپیوتر ها در برابر ویروس ها استفاده می شوند. مهم ترین قسمت هر برنامه ضد ویروس موتور اسکن
(Scanning engine) آن است. جزئیات عملکرد هر موتور متفاوت است ولی همه آنها وظیفه اصلی شناسایی فایل های آلوده به ویروس را با استفاده از فایل امضای ویروس ها بر عهده دارند. فایل امضای ویروس یک رشته بایت است که با استفاده از آن می توان ویروس را به صورت یکتا مورد شناسایی قرار داد و از این جهت مشابه اثر انگشت انسان ها می باشد. ضد ویروس متن فایل های موجود در کامپیوتر را با نشانه های ویروس های شناخته شده مقایسه می نماید. در بیشتر موارد در صورتی که فایل آلوده باشد برنامه ضدویروس قادر به پاکسازی آن و از بین بردن ویروس است. در مواردی که این عمل ممکن نیست مکانیزمی برای قرنطینه کردن فایل آلوده وجود دارد و حتی می توان تنظیمات ضدویروس ها را به گونه ای انجام داد که فایل آلوده حذف شود.


 



 


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

»» همه‌چیز درباره وایمکس

همه‌چیز درباره وایمکس


- در حالی‌که در کشورهای پیشرفته دنیا از راه‌های گوناگون و متفاوت برای اتصال به شبکه‌اینترنت استفاده می‌شود، اما در‌ایران استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی‌همچون ADSL و به تازگی وایمکس با مشکلات بی‌شماری مواجه است. جدای از مشکلات سرویس ADSL که تا کنون بارها به آن اشاره شده، ‌این روزها سرویس‌دهی خدمات وایمکس نیز که هم اکنون توسط دو اپراتور ( یعنی‌ایرانسل و مبین نت ) به صورت گسترده در کشور ارائه می‌شود با کم و کاستی‌های فراوانی مواجه است.

پروانه وایمکس 11 اسفند ماه سال 87 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به 4 شرکت مبین نت،‌ایرانسل، اسپادان و رایانه دانش گلستان اعطا شد و براساس آن دارندگان پروانه موظف شدند تا 9 ماه بعد از دریافت پروانه، شبکه خود را راه‌اندازی کنند؛ اما بر اساس اطلاعات به دست آمده در تابستان سال جاری تنها دو اپراتور‌ایرانسل و مبین نت بودند که به صورت گسترده خدمات دهی روی سرویس وایمکس را در شهرهای مختلف کشور آغاز کردند.
با وجودی که اپراتور وایمکس‌ایرانسل و مبین نت موفق شده‌اند‌ این سرویس را در شهر‌های مختلف کشور راه‌اندازی کنند وجود برخی نارسایی‌ها و ناهماهنگی‌ها از سوی ‌این اپراتورها و مسوولان نظارتی سبب شده تا مشتریان و کاربران از ‌این فناوری آن‌چنان که باید راضی نباشند و تفاوتی بین DAIL UP با ADSL و ADSL با وایمکس احساس نکنند. در واقع کاربران تنها با پرداخت هزینه بالا، ‌اینترنت بی‌سیمی‌را تجربه کنند که فرقی با‌اینترنت با سیم ندارد.


تفاوت وایمکس مبین نت‌ - ایرانسل

براساس گزارش‌های منتشر شده کاربران شرکت مبین نت که هم‌اکنون ‌اینترنت بی‌سیم را در 11 شهر راه‌اندازی کرده، باید ‌اینترنت بی سیم با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه، با 6 گیگابایت ترافیک ماهانه 20 هزار تومان پرداخت کنند و‌ اینترنت با همین سرعت اما با ترافیک نامحدود ماهانه 40 هزار تومان پرداخت کنند.

وایمکس مبین نت با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه و با ترافیک نامحدود به مبلغ ماهانه 20 هزار تومان به متقاضیان عرضه می‌شود و‌این سرویس با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه و 25 گیگابایت ترافیک ماهانه 40 هزار تومان و با ترافیک نامحدود ماهانه 60هزار تومان است. همچنین اشتراک وایمکس مبین نت با سرعت یک مگابیت بر ثانیه و ترافیک نامحدود نیز ماهانه 60 هزار تومان هزینه در بردارد. به گفته مسوولان‌ این شرکت هزینه اولیه بابت فعال سازی، نصب و تحویل، در صورت پیش پرداخت 5 ماه هزینه ماهانه وایمکس، ماه ششم همان طرح رایگان است و در صورت پیش پرداخت 9 ماه، هزینه سه ماه طرح انتخابی رایگان خواهد بود. در همین حال ترافیک مصرف شده وایمکس مبین نت در ساعت 2 تا 8 صبح و جمعه‌ها رایگان است. اما نحوه پرداخت هزینه‌های سرویس‌ ایرانسل همچون سرویس‌های تلفن همراه آن به دو صورت اعتباری و دائمی ‌است.

کاربران وایمکس‌ ایرانسل می‌توانند بر اساس تمایل خود نسبت به نحوه پرداخت، از میان دو گزینه اشتراک اعتباری یا دائمی‌ یکی را انتخاب کنند. همچنین تمامی ‌کاربران ‌این سرویس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابی خود، می‌توانند در هر زمان به ریز صورت‌حساب و جزئیات استفاده خود از خدمات دسترسی داشته باشند.
آبونمان ماهانه استفاده از سرویس ‌ایرانسل با سرعت 128کیلوبیت برثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه 3 گیگابایت ترافیک هزینه‌ای در حدود 12 هزار تومان دارد، اما همین سرعت با ترافیک نامحدود هزینه‌ای در حدود 45 هزار تومان دارد.‌ این تعرفه برای سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه به همراه 3 گیگابایت ترافیک هزینه‌ای در
حدود 15 هزار تومان و با ترافیک نامحدود هزینه‌ای در حدود 49 هزار تومان در بر دارد.

کاربران برای استفاده از سرعت 512 کیلو بیت بر ثانیه همراه با 4 گیگا بایت ترافیک چیزی در حدود 20 هزار تومان هزینه پرداخت کنند و همین سرعت با ترافیک نامحدود حدودا 60 هزار تومان برای کاربر هزینه در بر دارد.

فراهم نبودن زیرساخت، حقوق ضایع شده کاربر
اما فارغ از مشکلات هزینه، کاربران سرویس وایمکس با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.
هر چند در صحبت با مسوولان‌ این دو شرکت، هر یک از آنها مشکلاتی که کاربران وایمکس با آن روبه‌رو هستند را رد می‌کنند، اما عدم پاسخگویی سیستم پشتیبانی به درخواست‌های کاربران، سرعت پایین، قطع و وصل‌های مدام به دلیل مشکلات آنتن‌دهی و... از جمله اصلی‌ترین‌ مشکلاتی است که‌ این روزها کاربران وایمکسی با آن روبه‌رو هستند.


در همین زمینه مسعود داوری‌نژاد، رییس سابق سازمان تنظیم مقررات می‌گوید: ‌«مهم‌ترین شرطی که می‌تواند باعث موفقیت فناوری وایمکس شود اطلاع‌رسانی به موقع و تلاش در جهت ارزان بودن خدمات آن است که هرچند دو اپراتور فعال در کشور توانسته تا حد قابل توجهی‌ این بخش را به مرحله اجرا درآورند؛ اما با ‌این وجود شواهد نشان می‌دهد که برخی مشترکان وایمکس از خدمات‌این اپراتورها راضی نیستند و معتقدند وایمکس نیز مانند ADSL و دایل آپ نتوانسته خدمات‌ اینترنت را با دسترسی آسان و ارزان در اختیارشان قرار دهد.»


وی در خصوص تفاوت سرویس‌دهی وایمکس در‌ایران و سایر کشورهای‌ جهان اظهار می‌کند که سرویس وایمکس طی چند سال گذشته دچار تحولات گوناگونی شده است. در ابتدای ورود ‌این فناوری، از آن به صورت fix یا ثابت استفاده می‌شد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت از جمله ‌این که کاربر نمی‌توانست حرکت کند و باید ثابت در جایی می‌ماند چندان مورد استقبال قرار نگرفت. در مرحله بعد وایمکس متحرک که بیشتر روی موبایل کارآیی داشت مورد توجه قرار گرفت که البته توجه به‌این نوع هم با ورود فناوری LTE از بین رفت. در واقع فناوری LTE به خاطر سرعت بالا و عدم دردسرهای سرویس وایمکس بسیار مورد استقبال کشور‌های گوناگون قرار گرفته و حتی بسیاری از شرکت‌ها هم که اقدام به تولید چیپ‌های وایمکس کرده بودند تولیدات خود را متوقف کردند.
به باور وی حقوق کاربران وایمکس بیش از حقوق کاربران ADSL‌ ضایع شده است و دلیل‌ این امر هم به اپراتور‌هایی بر می‌گردد که در‌این بخش فعالیت می‌کنند. در واقع ورود اپراتورهای تلفن همراه به‌این بخش اصلا درست نیست.

وی در ادامه به عدم فراهم بودن زیرساخت‌های سرویس‌دهی وایمکس در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ «اپراتورهای فعال در کشور بدون ‌اینکه زیرساخت‌های لازم را فراهم کند شروع به سرویس‌دهی کردند. برای مثال در حال حاضر آنتن‌های BTS اپراتور‌ها به آن اندازه‌ای نیست که بتواند جوابگوی نیاز کاربران باشد. همچنین مودم‌های مورد استفاده را نیز کاربر باید برای بهتر آنتن دهی
آن‌قدر جابه جا کند تا بتواند شرایط خوب را به دست بیاورد که ‌این شرایط هم به محض‌ اینکه مانعی جلوی آن‌ایجاد شود از بین می‌رود.»


در همین زمینه خشایار تمدن، مدیرعامل شرکت لایزر، از شرکت‌های سرویس دهنده وایمکس به شرکت‌ها و بانک‌ها می‌گوید:‌« اصل فناوری وایمکس در حال حرکت بودن آن است و ‌این درحالی است که هنوز کاربران ‌ایرانی فقط می‌توانند از حالت ثابت آن استفاده کنند. فارغ از ‌این، قابلیت بیشتری که وایمکس نسبت به تکنولوژی‌های دیگر دارد، قابلیت «موبیلیتی» آن است که‌ این قابلیت هم در کشور به خاطر محدودیت‌های قانونی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.» به گفته وی، اصل فناوری وایمکس روی تلفن همراه است و از آنجایی که در ‌این زمینه نه زیرساخت و نه محتوای کافی تولید شده است، نمی‌توانیم از ‌این تکنولوژی استفاده کنیم و همان تکنولوژی تقریبا منسوخ شده نیز با سختی و مشکلات فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


تمدن نیز همچون داوری نژاد معتقد است که در هیچ جای دنیا ارائه خدمات دیتا به اپراتورها واگذار نمی‌شود؛ چرا که خصلت هر دو فناوری کاملا با یکدیگر متفاوت است. وی بر‌این باور است که ‌این فناوری تازه وارد است و تا زمانی که به شرایط مورد قبول برسد، باید زمان زیادی را سپری کند.
کارشناسان معتقدند با وجودی که وایمکس محدود به مکان نبوده و نیازمند ظرفیت مرکز مخابرات و خط تلفن نیست، به راحتی و به سرعت می‌تواند از سد ADSL بگذرد و ضریب نفوذ‌اینترنت را افزایش دهد. با ‌این حال، آنچه که در ‌این میان از سوی کارشناسان به آن انتقاداتی وارد است به عدم نظارت شفاف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عملکرد اپراتورهای وایمکس مربوط می‌شود؛ چرا که کاربرانی که با مشکلاتی در نحوه دریافت سرویس خود روبه‌رو هستند، هم اکنون هیچ اطلاعی از نهاد نظارتی‌این بخش ندارند و نمی‌دانند که برای اعلام شکایت باید به کجا مراجعه کنند و لازم است‌این سازمان همان گونه که نهادهایی را برای نظارت روی سرویس ADSL شرکت‌های فعال در‌این بخش در نظر گرفته، برای ‌این بخش نیز چاره‌اندیشی کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( یکشنبه 89/10/12 :: ساعت 7:48 عصر )

   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

10 سرویس رایگان برای ارسال اس ام اس!
کد مخفی نوکیا و سامسونگ
کدهای مخفی گوشی های فیلیپس - Philips Sectret Codes
کدهای مخفی گوشی های میتشوبیشی - Mitsubishi Sectret Codes
کدهای مخفی گوشی های پاناسونیک - Panasonic Sectret Codes
کد های مخفی گوشی های سامسونگ
کدهای مخفی موبایل گوشی های سونی اریکسون
کد های مخفی موبایل گوشی نوکیا
کد های مخفی موبایل سامسونگ سری کامل
کدهای مخفی گوشی های موبایل زیمنس
[عناوین آرشیوشده]


مجموعه[10] . لباس[9] . بازی[8] . زنانه[8] . جادویی[7] . آثار[6] . آلبوم[6] . آموزش[6] . بلند[5] . موسیقی[5] . شعبده[5] . سیم[4] . فلش[4] . مدل[4] . مموری[4] . تی شرت[4] . تیشرت[4] . دهنده[4] . جدید[4] . mp[4] . LED[3] . اسکلت[3] . اصل[3] . Speed[3] . آیلین[3] . ساعت[3] . تکه[3] . اشعه[3] . مخصوص[3] . موبایل[3] . گوشی[3] . همراه[3] . کاور[3] . کوچک[3] . گیر[3] . گیگابایت[3] . شوک[3] . صورت[3] . ضد[3] . تی[3] . کاره[3] . کامپیوتر[3] . کامل[3] . ویژه[3] . کن[3] . کنسرت[3] . کی[2] . کیتارو[2] . کمربند[2] . کلام[2] . نرم افزار ارسالsms تبلیغاتی از گوشی شما نرم افزار ارسال پیامک[2] . کارته[2] . ورزشی[2] . شرت[2] . فارسی[2] . علی[2] . شفاف[2] . سرعت[2] . شارژی[2] . گل[2] . فرهاد[2] . هلو شبکه (کد 44)[2] . میز[2] . نسخه[2] . مچی[2] . مجموعه بانکهای اطلاعاتی معماری معمارى داخلى 2 بانک اطلاعات طر[2] . لوازم[2] . بهترین[2] . بی[2] . بازیهای[2] . اورجینال[2] . تصویری[2] . جارو[2] . پیراهن[2] . سحر[2] . سعید[2] . حرفه[2] . خرد[2] . خرید[2] . درمانی[2] . دزد[2] . TV[2] . SAP 2000 12 ویژه رشته های مهندسی وعمران تحلیل استاتیکی و دینا[2] . Need[2] . shift[2] . Sweeper[2] . Swivel[2] . آمیز[2] . استاد[2] . البوم[2] . ام[2] . Enterprise[2] . In[2] . Mate[2] . Life[2] . love[2] . of[2] . One[2] . AutoCAD Collection 2005 ویژه رشته های مهندسی و مکانیک مجموعه[2] . All[2] . for[2] . Fresh[2] . From . Games . Generals . GiG . Grand . GTA . Apple . Auto . AutoCAD 2009 ویژه رشته های مهندسی و مکانیک قویترین نرم افزار . AutoCAD 2010 ویژه رشته های مهندسی و مکانیک قویترین نرم افزار . ( . (Body . (Table . 10 سرویس رایگان برای ارسال اس ام اس! . 21ماساژور . 32 . Age . AutoCAD Collection ویژه رشته های مهندسی و مکانیک مجموعه نرم ا . Blue . Bolt . C&C . Call . CATIA 6 R2009 ویژه رشته های مهندسی و مکانیک » ادامه توضیحات . CATIA V6 R2009 ویژه رشته های مهندسی و مکانیک این نرم افزار یک . cd . City . Counter . CRM . Dance . Dance1 . Dicer . Driver . Duty . Dynamics . Edition . Effect . Empires . Oriflame . Patch . PES . Response . Safari . SAFE 12.1 ویژه رشته های مهندسی وعمران نرم افزار طراحی و تحلیل . Madness . Mass . ll) . Lost . Modern . N . IV . K . kdm . Keenion . Kids . King of Programs 2010 . kisslove . Episodes . ETABS 9.5 ویژه رشته های مهندسی وعمران شناخت المان های ساختمان . FIFA . LED) . Legends . Liberty . امگا . امید . امین . اند . انقلابی . انگشتی . انگیز . انیمه . اورانوس . الحسنه . الدین . الله . الکترونیک . الکرسی . اسکاج . اسکاچ . آموزش AutoCAD 2010 دو بعدی پیشرفته ویژه رشته های مهندسی و مکا . استقلال . استیل . اسفند . آهنگهای . آویز . آیت . اصلی . اطلاعات . افتخاری . افزارمایکروسافت . افسانه . اقیانوس . اکسل . اکسیژن . اگ . اگلسیاس . البو . Table . The . Theft . time . tronghold . t-shirt-esfand . Sims . Nicer . Nokia . sd . Searche) . Server . SharePoint . Undercover . Up to date 2007- مخصوص پزشکان . usb . Vehicle & Engine Analysis ویژه رشته های مهندسی و مکانیک مجموع . Warfare . آبی . Strike . Stronghold . آخرین . آزاری . اتش . اتوماتیک . اتومبیل . احراری . احمد . اردیبهشت . اسپانیا . اسپید . اسپین . دزدگیر . دستگاه . دستمزد . دستی . دعوت . دلفینی . دنس . دنس1 . خط . خطاگیر . خلا . خودرو . خودروهای . خودکار . خولیو . خیاطی . دایسر . درایو . درب . درخت . درزد . حسام . حسین . حصیری . حقوق . حلقه . حمید . خاص . خانگی . جذاب . جعبه . جنون . جواهر . جواهرات . جوراب . جوهر . جی . چاووشی . چراغ . چرتکه . چرخ . چند . حامی . سعیدی . سمبول . سمعک . سنتور . سنسور . سنگ . سه . سوئیچ . سونی اریکسون (برای همه مدل ها) . سی . سیستم . سراج . سبزیجات . ست . زنده . زیبا . زکی . ژورنال طراحی داخلی و خارجی ساختمان 2009 » ادامه توضیحات ق . ساتن . ساز . دهها . دوبله . دوراسل . دوقلوی . دولتو . دی . دیجیتالی .
 

>> بازدید امروز: 34
>> بازدید دیروز: 19
>> مجموع بازدیدها: 348967
» درباره من «

▂ ▃ ▅ ▆ موبایل کد ▆ ▅ ▃

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

هالیوودشاپ
ماه مارکت
ماه شاپ
بازیهای آنلاین جذاب و اکشن و مهیج و تست های هوش
فروشگاه مجازی زرشک خراسان جنوبی [3]
[آرشیو(5)]

» آرشیو مطالب «
شهریور 89
مرداد 89
تیر 89
خرداد 89
فروردین 89
دی 89
مهر 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
عشق سرخ من
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بهترین نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
****شهرستان بجنورد****
مشاور
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
دوستی و دوست یابی
قافیه باران
مجموعه بیانات رهبر معظم
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
جکستان ، عکاسخانه ، نرم افزار سرا
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
تنهاترین عاشق
روان شناسی زن و مرد
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
راه و راهنما
xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx
Sense Of Tune
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
مذهب عشق
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
اتیسم
شش گوشه
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
جنبش قطره سرگشته
دکتر علی حاجی ستوده
روان شناسی
آپدیت جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32
پرسش مهر ... پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
صدفی برای مروارید
شرکت نمین فیلتر
بهترین ها برای شما
میترایسم
فیلم، کارتون، سریال ایرانی، خارجی، موسیقی پاپ، کلاسیک
طوفان در پرانتز
پرنسس خشگله عکس دانلود نرم افزار و بازی narmafzar gam aks
پرسش مهر 10
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
گالری لوازم آرایشی، بهداشتی
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
پارس دانلود
ایران دانلود - دانلود نرم افزار - ویروس یاب
گالری دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
گالری نرم افزارهای مالی، اداری حسابداری و انبارداری
گالری بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک، برنامه نویسی
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
گالری بهترین بازیها و سرگرمیهای حادثه ای و فکری
پسران جوان
سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
گالری نرم افزارهای مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عمران
گالری آموزش زبان های انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
بهترین نرم افزارهای موبایل سامسونگ، سونی اریکسون، موتورلا، نوکیا
گالری سریال ها، فیلم ها، کارتون های ایرانی و خارجی و نرم افزار
چهارراه
بهترین نرم افزارهای آموزشی زبان برای ایرانیان
بهترین دستبند، انگشتر، گردنبند، مدال، سرویس، گوشواربرای ایرانیان
بهترین ها لوازم آرایشی، لاغری، بهداشتی، عطر، ادکلن
بهترین نرم افزارهای بازی سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری، ورزش
گالری بهترین نرم افزار، کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
بهترین نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی
بهترین های نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
بهترین لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
نرم افزارهای کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
جکستان . عکاسخانه
نرم افزار موبایل نوکیا، سونی اریکسون، موتورلا،
گالری بهترین نرم افزار آموزش زبان های انگلیسی
نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
w x y z * دبلیو ایکس وای ضد * کد
گالری بهترین ها در رنگین کمان
بانک مقالات روانشناسی
پایگاه عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
فروشگاه استثنایی
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب
دانلود سانسور نشده های سریال افسانه جومونگ
پرسش مهر . ...... چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
جک جک جکستان
پیچیدگی سکوت
متفاوت
تی شرت پسرانه دخترانه
عطر و ادکلن
لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی
سیستم عامل و نرم افزار
آموزشی درسی
آموزش میکس و مونتاژ
بازی و سرگرمی
تلفن همراه
پخش کننده آهنگ
ثبت دامین(Domain) و وطراحی سایت
لوازم جانبی خودرو
کامپیوتر و لوازم جانبی
معماری وشهر سازی
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
فروش کتب، مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغتنامه، شعر،داستان
فروشگاه لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
دستبند، انگشتر، گردنبند، مدال، سرویس، گوشواره، زیورآلات
فروش نرم افزار، بازی، سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری، ورزشی
فروشگاه نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گراف
نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
نرم افزار کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عم
لوازم بهداشتی آرایشی،عطر ، آدکلن ، لوازم لاغری و کرم
فیلم، کارتون، سریال، موسیقی، پاپ، ایرانی
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
فروشگاه نرم افزارهای نوکیاو موتورلا و سونی اریکسون و سامسونگ
بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
گالری لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
گالری بهترین کتب مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغتنامه
عشق صفا صمیمیت محبت
عشق تابینهایت
عدالت جویان نسل بیدار

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «















» طراح قالب «